Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
А Н А Л І З
стану обліково-статистичної роботи у Знам”янському міськрайонному суді Кіровоградської області
за І півріччя 2013 року
Результати проведеного аналізу стану обліково-статистичної роботи, а саме з питань первинного обліку і ведення судової статистики, у Знам"янському міськрайонному суді Кіровоградської області протягом І півріччя 2013 року підтвердили той факт, що у суді приділяється значна увага питанню здійснення зазначеного виду роботи, впровадження інноваційних рішень з метою відповідності вимогам часу.
Згідно наказу в.о. керівника апарату суду №1-О від 02.01.2013 “ Про перерозподіл функціональних обов’язків працівників суду ” :
- обов’язки з систематичної обробки статистичних звітів про роботу суду, статистичних карток на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу, за допомогою техніко-технологічних засобів; зберігання карток обліку сум шкоди, завданої злочином за поточний звітний період покладено на судового розпорядника Балабекян А.М., покладено обов'язки зі здійснення статистичної роботи ( у разі його відсутності ( хвороба, відпустка ) на помічника голови суду Багно А.О. обов'язки з підготовки даних судової статистики та інших матеріалів для розгляду на оперативних нарадах працівників суду; проведення узагальнення роботи суду з розгляду судових справ ( узагальнення судової практики), за дорученням голови суду здійснення підготовки статистичних даних, узагальнень суду про кількість і стан розгляду судових справ усіх категорій покладено на помічника голови суду Багно А.О. - обов’язки з заповнення у паперовому вигляді статистичних карток на особу, стосовно якої розглянуто кримінальну справу; карток обліку сум шкоди, завданої злочином, на кримінальну /цивільну/ справу, передача їх на перевірку та підпис судді, у провадженні якого знаходиться справа; здійснення підготовки та оформлення статистичних даних, узагальнень, інформацій про кількість та стан розгляду суддею справ усіх категорій та матеріалів на помічника голови суду, помічника заступника голови суду; помічників суддів;
- обов’язки з контролю ведення документів первинного обліку, з забезпечення своєчасного та якісного складання звітів судової статистики, відповідальність за достовірність та своєчасність їх складання та оформлення покладені судового розпорядника, відповідального за ведення статистичної роботи у суді;
- обов’язки з ведення первинного обліку справ і матеріалів, розгляд яких передбачено процесуальним законодавством, з забезпечення заповнення обліково-інформаційних карток, обов’язки зі складання за встановленими формами статистичних звітів про результати розгляду судових справ покладені на секретарів суду.
04.01.2011 року, відповідно до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" від 07 липня 2010 року № 2453-VI, пункту 2.1 Положення про автоматизовану систему документообігу, наказами голови суду №1-0 від 04.01.2011 року та в.о. керівника апарату суду №2-О від 04.01.2011 року у суді запроваджено роботу автоматизованої системи документообігу із здійсненням автоматизованого розподілу кримінальних, цивільних, адміністративних справ, справ про адміністративні правопорушення та інших справ. Усі судді та працівники апарату суду ознайомлені з Положенням про автоматизовану систему документообігу суду, яке затверджене рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 року № 30, то погоджене 26.11.2010 року з Головою Державної судової адміністрації України, з інструкцією користувача комп’ютерної системи «Документообіг загальних судів».
Право технічного адміністратора у автоматизованій системі документообігу Знам’янського міськрайонного суду надано головному спеціалісту з інформаційних технологій для забезпечення технічного функціонування автоматизованої системи документообігу. Право користувачів автоматизованої системи документообігу надано суддям суду та працівникам суду.
На помічника голови суду, помічника заступника голови суду, помічників суддів та секретарів судового засідання було покладено обов’язок відображати у обліково-статистичних картках автоматизованої системи документообігу суду дані винесених процесуальних документів та інформацію про рух справи. Секретарі суду, які відповідальні за ведення первинного обліку справ усіх категорій, не приймають до подальшого обробітку справи, по яких не вказані необхідні дані у електронній обліково-статистичній картці. Також секретарі суду, які відповідальні за ведення первинного обліку справ усіх категорій, перевіряють по кожній справі наявність електронного підпису процесуальних документів у автоматизованій системі документообігу суду, та у разі відсутності електронних підписів не приймають справи для подальшого обробітку.
Щодо кадрового забезпечення штатними працівниками на перелічених посадах станом на 01.07.2013 перебувають державні службовці:
1. старший секретар суду Головко В.В.- освіта професійно-технічна, стаж державної служби станом на 01.07.2013 17 років;
2. секретар суду Токарєва Н.К. - базова вища юридична освіта, ( спеціалізація - ”Правознавство”; кваліфікаційний рівень - “юрист-молодший спеціаліст”); стаж державної служби станом на 01.07.2013 20 років 2 місяці;
3. секретар суду Зубарєва В.О. - освіта професійно-технічна, стаж державної служби станом на 01.07.2013 9 років 4 місяці;
4. секретар суду Семенкова О.В. - освіта базова вища юридична; ( спеціалізація - ”Правознавство”; кваліфікаційний рівень - “юрист-молодший спеціаліст”) стаж державної служби станом на 01.07.2013 4 роки 10 місяців;
5. секретар суду Лещенко О.С. – освіта вища юридична, ( спеціалізація - ”Правознавство”; кваліфікаційний рівень - «спеціаліст»); стаж державної служби станом на 01.07.2013 2 рік 9 місяців;
6. судовий розпорядник Балабекян А.М. – освіта вища юридична (спеціалізація - ”Правознавство”; кваліфікаційний рівень - “спеціаліст”); стаж державної служби станом на 01.07.2013 3 роки 9 місяців;
Викладені дані свідчать про те, що суд забезпечений спеціалістами, які займаються судовою статистикою, що мають чи то повну вищу юридичну освіту, чи базову вищу юридичну освіту, а ось штат працівників, відповідальних за здійснення первинного обліку документів, забезпечений спеціалістами, які у переважній більшості мають чи то повну загальну середню освіту, чи то професійно-технічну освіту.
Діловодство у суді здійснюється з дотриманням вимог Інструкції з діловодства у місцевому загальному суді, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 27.06.06 року № 68, із змінами та доповненнями.
Під час перевірки роботи канцелярії суду по веденню первинного обліку обліково-інформаційних карток на кримінальну справу, справу про адміністративне правопорушення, адміністративних справ на обліково-інформаційних картках на адміністративну справу та цивільних справ на обліково-інформаційних картках на цивільні справи зауваження відсутні.
Проведена комплексна перевірка роботи канцелярії суду на предмет правильного відображення в обліково-інформаційних картках на справи усіх категорій результатів розгляду апеляцій ( апеляційних скарг, подань ). Перевіркою з’ясовано, що обліково-інформаційна робота канцелярією суду зі здійснення відображення результатів розгляду апеляцій ( апеляційних скарг, подань ) в цілому ведеться відповідно до норм Кримінального процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, граф відповідної обліково-інформаційної картки, Інструкції з діловодства у місцевому загальному суді, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України № 68 від 27.06.06 року та відповідно до вимог заповнення журналу обліку апеляцій.
Судовим розпорядником Балабекян А.М. відповідальним за ведення статистичної роботи у суді за допомогою помічника голови суду складалися щоквартально звіти про оперативність розгляду місцевими та апеляційними загальними судами кримінальних справ згідно форми статистичної звітності №1-ОП, 1-1-ОП; до 3 числа кожного місяця готуються дані про кримінальні справи, провадження по яким триває більше 2-х місяців, 6-ти місяців та 1-го року; щокварталу складався звіт за формою №1-Л про розгляд судом кримінальних справ за статтями 209, 209-1, 306 КК України; до 03 числа кожного наступного за звітним місяцем готується на адресу апеляційного суду Кіровоградської області інформація про цивільні справи, які перебувають у провадженні суду понад 2-х місяців, 6-ти місяців та 1-го року та цивільні справи, провадження по яким зупинене і з яких підстав тощо. Відповідальними особами за виконання того чи іншого дорученого до виконання завдання чітко дотримуються строки вказані у запитах про виконання.
Щомісяця протягом звітного року помічником голови суду, помічниками суддів готуються кількісні дані щодо залишків справ і матеріалів усіх категорій, що знаходяться у провадженні кожного окремого судді, зведені дані надаються помічником голови суду під контролем в. о керівника апарату суду голові суду для контролю справ, які перебували у провадженні суду з порушенням встановлених строків, та вжиті суддями заходи реагування з метою підвищення оперативності розгляду справи.
Проведення оперативної наради за підсумками роботи суду за перше півріччя 2013 року заплановано у плані роботи суду і на друге півріччя 2013 року.
Згідно планів роботи суду за 2012 рік та відміток про виконання запланованих заходів виконано усі заплановані на перше півріччя 2013 року завдання, пов'язані з судовою статистикою.
Проводилася значна робота зі статистичного вивчення та узагальнення судової практики. Вчасно готувалися і подавалися статистичні звіти про роботу суду за відповідні звітні періоди за встановленими формами статистичної звітності на адресу ТУ ДСА в Кіровоградській області за півріччя та рік ( ф.ф. №1, 2-Ц, 2-А, 3, 4, 1-ОП, 1-1-ОП, 1-Л, 6, 7, 8, 10 ), щокварталу за ф.№1-ОП, ф.1-1-ОП, ф.№1-Л та звіт форми щодо кількості надісланих рішень до адміністратора ЄДРСР. Узагальнено практику винесення судом окремих постанов у процесі кримінального судочинства за перше півріччя 2013 року.
Перевіркою з’ясовано, що обліково-статистична робота канцелярією суду із здійснення відображення результатів розгляду апеляцій ( апеляційних скарг, подань ) в цілому ведеться відповідно до норм Кримінально-процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, граф відповідної обліково-статистичної картки, Інструкції з діловодства у місцевому загальному суді.
З 04.01.2011 року у Знам’янському міськрайонному суді запроваджено роботу автоматизованої системи документообігу із здійсненням автоматизованого розподілу кримінальних, цивільних, адміністративних справ, справ про адміністративні правопорушення та інших справ.
Головним спеціалістом з інформаційних технологій було присвоєно паролі та коди доступу до автоматизованої системи документообігу працівникам, яким надані права користувача, та повідомлено паролі та коди доступу письмово кожному користувачеві з дотриманням конфіденційності інформації.
Обов’язок автоматизованого розподілу справ покладений на помічника голови суду, яку на час відсутності (лікарняний, відрядження, відпустка тощо) заміщує головний спеціаліст з інформаційних технологій .
На в.о. керівника апарату суду покладений обов’язок ведення табелю обліку робочого часу суддів та працівників апарату суду в системі електронного документообігу, яку на час відсутності (лікарняний, відрядження, відпустка тощо) заміщує помічник голови суду. Відповідно головним спеціалістом з інформаційних технологій в.о. керівника апарату суду та помічнику голови суду надано відповідні права доступу до системи електронного документообігу.
Автоматичний розподіл судових справ здійснюється на підставі внесеної до автоматизованої системи інформації. Автоматичний розподіл судових справ по можливості здійснюється у суді протягом робочого дня після реєстрації відповідних документів.
Автоматичний розподіл судових справ між суддями здійснюється з урахуванням спеціалізації суддів, яка на початку року була визначена рішенням зборів суддів.
Крім того, зборами суддів також визначено особливості розподілу судових справ, які підлягають розгляду у день їх надходження, а саме, справи про адміністративні правопорушення. На підставі рішення зборів суддів наказом голови суду затверджено графік чергування суддів суду по розгляду справ про адміністративні правопорушення за певними статтями КУпАП, які підлягають розгляду в день їх надходження. Цим графіком передбачено щоденне чергування різними суддями по розгляду вказаних справ про адміністративні правопорушення. Тому, щоденно помічником голови суду до автоматизованої системи вносяться певні зміни до спеціалізації суддів з розгляду справ про адміністративні правопорушення. Формування звітності суду здійснюється у автоматизованій системі та в ручному.
У зв’язку з застарілим серверним обладнанням при відкритті програми, документообіг дуже довго завантажується при відкриванні кожної гілки команд, що призводить до гальмування роботи всього суду.
Необхідно зазначити, що автоматизована система документообігу майже успішно впроваджена, незважаючи на певні недоліки, але це зумовлене недосконалістю даної програми, недоліки усуваються поступово шляхом оновлень програми.
З метою поліпшення обліково-статистичної роботи у наступному
звітному періоді планується здійснити наступні заходи:
– Розглянути на оперативній нараді працівників суду аналіз стану обліково-статистичної роботи у Знам”янському міськрайонному суді Кіровоградської області за перше півріччя 2013 рік.
– Надіслати до територіального управління державної судової адміністрації в Кіровоградської області копію аналізу стану обліково-статистичної роботи у Знам”янському міськрайонному суді Кіровоградської області за перше півріччя 2013 року до відома.
– У плані роботи суду на друге півріччя 2013 року запланувати проведення правових навчань із помічниками суддів, старшим секретарем суду та секретарями суду, консультантом суду з питань складання статистичних звітів про роботу суду.
– У плані роботи суду на друге півріччя 2013 року запланувати проведення комплексних перевірок роботи канцелярії суду на предмет своєчасності та якості ведення первинного обліку справ усіх категорій та матеріалів, що надходять до провадження суду, а також здійснити перевірку роботи канцелярії суду на предмет правильності відображення в обліково-інформаційних картках на справи усіх категорій результатів розгляду апеляцій ( апеляційних скарг, подань).
– Систематично проводити оперативні наради та навчання працівниками апарату суду стосовно впровадження в роботу суду автоматизованої системи документообігу з обов’язковою участю головного спеціаліста з інформаційних технологій.
Голова
Знам’янського міськрайонного суду
Кіровоградської області Н.І. Попова
Балабекян А.М. 2-30-64