flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

А Н А Л І З огляду обліково-статистичної роботи у Знам”янському міськрайонному суді Кіровоградської області за 2018 рік

А Н А Л І З

огляду  обліково-статистичної роботи у Знам”янському міськрайонному суді  Кіровоградської області

за  2018 рік

 

            Результати проведеного аналізу стану обліково-статистичної роботи, а саме, з питань первинного обліку і ведення судової статистики, у Знам"янському міськрайонному суді Кіровоградської області протягом   2018 року підтвердили той факт, що у суді приділяється значна увага питанню здійснення зазначеного виду роботи, впровадження інноваційних рішень з метою  відповідності вимогам часу.

            На підставі наказу в. о. керівника апарату суду № 45-О від 08.09.2014 року «Про покладення обов’язків з ведення статистичної роботи Знам’янського міськрайонного суду Кіровоградської області» з своєчасного, якісного складання та побудови звітів із судової статистики про роботу суду за допомогою комп’ютерної програми документообігу загальних судів «Д-3», відповідальність за достовірність та своєчасність їх складання та оформлення покладені на консультанта суду  Хоренженко Т.М.   На початку кожного звітного року керівником апарату суду переглядаються і перерозподіляються обов’язки працівників апарату суду. Так, з урахуванням посадових обов’язків, визначених у посадових інструкціях працівників апарату суду, та відповідно до наказу керівника апарату суду від 02.01.2018 № 1-О «Про перерозподіл функціональних обов’язків працівників апарату суду» : на секретарів Знам'янського міськрайонного суду Кіровоградської області Лещенко Ольгу Сергіївну, Ніколаєва Ігоря Владиславовича, Семенкову Ольгу Вячеславівну покладено обов’язки:

- із внесення до автоматизованої системи документообігу суду:

 - реєстраційних відомостей в обліково-статистичну картку на судову справу за видом провадження;

- відомостей про вартісні показники;

- відомостей про виконання судових рішень по судовим справам поточного року, а також судовим справам минулих років;

- картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження;

- картки обліку сум шкоди, завданої злочином;

- інших відомостей у порядку здійснення обліку відповідної судової справи;

- відомостей про надходження до суду апеляційних скарг, подань на судові рішення;

- відомостей, які необхідні для направлення електронної справи (провадження) до апеляційної (касаційної) інстанції, не пізніше дня направлення справи (провадження) у паперовому вигляді до відповідного суду, у разі перегляду справи (провадження) в апеляційному (касаційному) порядку, а також забезпечення направлення такої електронної справи (провадження) до апеляційної (касаційної) інстанції;

- відомостей про дату надіслання цивільних, адміністративних справ, матеріалів кримінального провадження, справ про адміністративні правопорушення до апеляційного суду, повернення провадження до суду і наслідки розгляду судової справи за відповідною скаргою;

- відомостей  про дату набрання законної сили судового рішення, постановленого за результатами розгляду справи, яке вже є надісланим до Єдиного державного реєстру судових рішень, тобто перебуває у статусі «Оригінал» та є незмінним, а також відомостей про скасування набрання судовим рішенням законної сили;

- із здійснення автоматизованого розподілу судових справ та матеріалів за видами проваджень з урахуванням запровадженої у суді спеціалізації секретарів суду з обліку судових справ відповідних категорій, повторного автоматизованого розподілу визначених категорій судових справ та внесення даних щодо судді у порядку неавтоматичного розподілу у випадках, передбачених чинним законодавством, та відповідно до рішень зборів суддів у судових справах визначених категорій; з формування за допомогою автоматизованої системи документообігу суду реєстру судових справ і матеріалів, переданих на розгляд головуючому судді; з виконання дій щодо поєднання ( роз’єднання ) судових справ, виділення в окреме провадження та з формування в автоматизованій системі документообігу суду виконавчих листів по судовим справам за видами проваджень; з перевірки наявності в обліково-статистичних картках по кожній судовій справі необхідних відомостей про рух справи або результати розгляду, електронних цифрових підписів процесуальних документів, відомостей  про дату набрання законної сили судового рішення, постановленого не як результат розгляду справи, відомостей про відправлення судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень.

 Секретарям суду не приймати до подальшого обробітку судові справи, по яким відсутні необхідні відомості про рух справи або результати розгляду, електронні цифрові підписи процесуальних документів, відомості  про дату набрання законної сили судового рішення, постановленого не як результат розгляду справи, відомостей про відправлення судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень тощо.

 

-із формування в автоматизованій системі документообігу суду проектів виконавчих листів у кримінальних провадженнях ( справах ), у тому числі у провадженнях ( справах ) за минулі роки; цивільних та адміністративних справах після розгляду судової справи судом вищої інстанції у разі зміни чи скасування рішення суду першої інстанції, у томі числі у справах за минулі роки.

            - із передачі судових справ визначеному автоматизованою системою головуючому судді після проведення автоматизоного розподілу судових справ автоматизованою системою;

- із приймання, облік, зберігання та роботу з речовими доказами відповідно у матеріалах кримінального провадження, цивільних, адміністративних справах і справах про адміністративні правопорушення;

- із доведення до відома судді (суддів), який розглядав справу (матеріали кримінального провадження), результатів перегляду судового рішення у цій справі (кримінальному провадженні) судом апеляційної чи касаційної інстанції, після повернення справи (матеріалів кримінального провадження) до суду.

            На секретаря Знам’янського міськрайонного суду Кіровоградської області Григор’єву Марину Дмитрівну покладено усі обов’язки секретаря суду, крім здійснення автоматизованого розподілу судових справ.

У Знам'янському міськрайонному суді Кіровоградської області запроваджено спеціалізацію секретарів суду по конкретним категоріям справ:

- на Лещенко Ольгу Сергіївну покладено обов'язки секретаря суду з обліку матеріалів кримінального провадження та матеріалів, що розглядаються у порядку кримінального судочинства, цивільних справ наказного провадження;

- на Ніколаєва Ігоря Владиславовича покласти обов'язки секретаря суду з обліку цивільних справ позовного провадження та матеріалів, що розглядаються у порядку цивільного судочинства;

- на Семенкову Ольгу Вячеславівну покладено обов'язки секретаря суду з обліку адміністративних справ та матеріалів, що розглядаються у порядку адміністративного судочинства, цивільних справ окремого провадження; а також справ про адміністративні правопорушення.

 

Призначено секретаря Знам’янського міськрайонного суду Кіровоградської області Лещенко Ольгу Сергіївну, відповідальну за облік матеріалів кримінального провадження та матеріалів, що розглядаються у порядку кримінального судочинства, цивільних справ наказного провадження, відповідальною особою із закріплення своїм цифровим підписом відомостей Розділу 2 інформаційної картки на особу у кримінальному провадженні  та скерування цих відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань не пізніше п'яти робочих днів з дня набрання вироком (ухвалою) законної сили чи повернення кримінального провадження після розгляду судом апеляційної чи касаційної інстанції.

 

На час відсутності у зв”язку з відпусткою, хворобою та іншими причинами відповідального секретаря суду призначено відповідальною особою із закріплення своїм цифровим підписом відомостей Розділу 2 інформаційної картки на особу у кримінальному провадженні  та скерування цих відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань не пізніше п'яти робочих днів з дня набрання вироком (ухвалою) законної сили чи повернення кримінального провадження після розгляду судом апеляційної чи касаційної інстанції працівника апарату суду, на якого покладається тимчасове виконання обов’язків відсутнього секретаря суду у порядку заміщення.

 

 Призначено відповідальними особами секретарів Знам'янського міськрайонного суду Кіровоградської області Лещенко Ольгу Сергіївну, Ніколаєва Ігоря Владиславовича, Семенкову Ольгу Вячеславівну та Григор’єву Марину Дмитрівну:

- за внесення відомостей про облік судового збору шляхом заповнення даних в автоматизованій системі документообігу суду в обліково-статистичних картках на судову справу за видом провадження у вартісних показниках та із здійснення первинної перевірки під час реєстрації судової зарахування відповідної суми судового збору до спеціального фонду державного бюджету шляхом перевірки наявності у обліково-статистичній картці на судову справу підтвердження оплати судового збору, яке КП «Д-3» виконує в автоматичному режимі, та, у разі, якщо воно відсутнє, виконати пошук відповідного підтвердження оплати у ручному режимі, після чого дані записи поєднати;

- за внесення відомостей про облік судового збору шляхом заповнення даних в автоматизованій системі документообігу суду в обліково-статистичних картках на судову справу за видом провадження у вартісних показниках у порядку виконання, за повторну видачу копії судового рішення, за видачу дубліката судового наказу та виконавчого листа; за виготовлення копії судового рішення у разі, якщо особа, яка не бере ( не брала ) участі у справі, якщо судове рішення безпосередньо стосується її прав, свобод, інтересів чи обов’язків, звертається до апарату відповідного суду з письмовою заявою про виготовлення такої копії згідно із Законом України «Про доступ до судових рішень»; за виготовлення копій документів, долучених до справи. 

 

На  секретаря Знам'янського міськрайонного суду Кіровоградської області Токарєву Надію Костянтинівну  покладено обов’язки з приймання, перевірки і відправлення вихідної кореспонденції суду після її реєстрації в автоматизованій системі документообігу суду.

 

Покладено  на старшого секретаря Знам'янського міськрайонного суду Кіровоградської області Головко Вікторію Василівну обов'язки з приймання та реєстрації в автоматизованій системі документообігу суду вхідної кореспонденції суду.

 

З метою поліпшення організації діяльності Знам’янського міськрайонного суду Кіровоградської області, упорядкування  роботи працівників апарату суду, забезпечення єдності у визначенні посадових обов’язків працівників апарату суду та кваліфікаційних вимог щодо певної посади; на посилення трудової та виконавчої дисципліни; та з урахуванням результатів проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, які займають посади державної служби категорії  «Б» або «В», Знам’янського міськрайонного суду Кіровоградської області за період роботи з 01.01.2018 по 28.09.2018 керівником апарату Знам’янського міськрайонного суду Кіровоградської області 03.12.2018 було видано наказ № 81-О «Про внесення змін до наказу № 1-О від 02.01.2018 «Про перерозподіл функціональних обов’язків працівників апарату Знам’янського міськрайонного суду Кіровоградської області» відповідно до якого у Знам'янському міськрайонному суді Кіровоградської області запроваджено наступну  спеціалізацію секретарів суду по конкретним категоріям справ:

- на Лещенко Ольгу Сергіївну покладено обов'язки секретаря суду з обліку матеріалів кримінального провадження та матеріалів, що розглядаються у порядку кримінального судочинства, цивільних справ наказного провадження;

- на Григор’єву Марину Дмитрівну покладено обов'язки секретаря суду з обліку цивільних справ позовного провадження та матеріалів, що розглядаються у порядку цивільного судочинства;

- на Семенкову Ольгу Вячеславівну покладено обов'язки секретаря суду з обліку адміністративних справ та матеріалів, що розглядаються у порядку адміністративного судочинства, цивільних справ окремого провадження; а також справ про адміністративні правопорушення.»

На секретаря Знам’янського міськрайонного суду Кіровоградської області Ніколаєва Ігоря Владиславовича покладено усі  обов’язки секретаря суду крім, здійснення автоматизованого розподілу судових справ.

 Щодо кадрового забезпечення штатними працівниками апарату суду, які залучені до виконання обов’язків, пов’язаних з обліково- статистичною роботою та веденням судової статистики, то на таких посадах  станом на 31.12.2018 перебувають державні службовці:

  1. старший секретар суду Головко В.В.- освіта професійно-технічна, стаж державної служби станом на 31.12.2018 22 роки 6 місяців ;
  2. секретар суду Токарєва Н.К. - базова вища освіта, ( спеціальність - ”Правознавство”; освітньо-кваліфікаційний рівень - “юрист-молодший спеціаліст”); стаж державної служби станом на 31.12.2018 25 років 7 місяців;
  3. секретар суду Семенкова О.В. - освіта базова вища ; ( спеціальність - ”Правознавство”; освітньо-кваліфікаційний рівень - “юрист-молодший спеціаліст”) стаж державної служби станом на 31.12.2018 7 років 10 місяців;
  4. секретар суду Лещенко О.С. – освіта повна вища , ( спеціальність - ”Правознавство”; освітньо-кваліфікаційний рівень - «спеціаліст»); стаж державної служби станом на 31.12.2018 7 років 1 місяць;
  5. секретар суду Григор’єва Марина Дмитрівна - освіта повна вища ( спеціальність ”Правознавство”; освітньо-кваліфікаційний рівень –« магістр права» стаж державної служби станом на 31.12.2018 1 рік 4 місяці;
  6. консультант суду Хоренженко Т.М. – освіта повна вища (спеціальність – «Правознавство»; освітньо-кваліфікаційний рівень - «спеціаліст»); стаж державної служби станом на 31.12.2018  10 років 9 місяців.
  7. секретар судового засідання Ніколаєв І.В. - освіта повна вища (спеціальність - ”Правознавство”; освітньо-кваліфікаційний рівень - “спеціаліст”); стаж державної служби станом на 31.12.2018 7 років 8 місяців.

       Викладені дані свідчать про те, що суд забезпечений спеціалістами, які займаються судовою статистикою, та відповідальними за здійснення первинного обліку документів, що мають чи то повну вищу освіту, чи базову вищу освіту за спеціальністю «Правознавство» .

Діловодство у суді здійснюється з дотриманням вимог Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді автономної республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 17.12.2013 року № 173, із змінами та доповненнями ( далі Інструкція з діловодства) .

            Під час перевірки роботи канцелярії суду по веденню первинного обліку (обліково-інформаційних карток) на кримінальне провадження, справу про адміністративне правопорушення, адміністративну справу та цивільну справу суттєвих зауважень у роботі немає.

            На виконання плану роботи суду проведена вибіркова перевірка роботи канцелярії суду на предмет правильного відображення в обліково-інформаційних картках на справи усіх категорій результатів розгляду апеляцій ( апеляційних скарг, подань ), касацій. Перевіркою з’ясовано, що обліково-інформаційна робота канцелярією суду зі здійснення відображення результатів розгляду апеляцій ( апеляційних скарг, подань ), касацій в цілому ведеться відповідно до норм Кримінального процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, відомостей відповідної обліково-статистичної картки, Інструкції з діловодства у місцевому загальному суді, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України № 173 від 17.12.2013 року.

 

Консультантом суду, відповідальним за ведення статистичної роботи у суді, складалися щоквартально звіти про оперативність розгляду  місцевими та апеляційними загальними судами кримінальних справ та кримінальних проваджень згідно форми статистичної звітності №  1-мзс, 10 (судовий збір);  до 3 числа кожного місяця готуються дані по кримінальним справам та кримінальним провадженням, по яким  розгляд триває більше 2-х місяців, 6-ти місяців та 1-го року; щокварталу складався звіт за формою № 1-Л про розгляд судом кримінальних проваджень за статтями 209, 209-1, 306 КК України; до 03 числа кожного наступного за звітним місяцем готується на адресу апеляційного суду Кіровоградської області інформація про цивільні справи, які перебувають у провадженні суду понад 3-х місяців, 6-ти місяців та 1-го року та цивільні справи, провадження по яким зупинене і з яких підстав тощо. Відповідальними особами за виконання того чи іншого дорученого до виконання завдання чітко дотримуються строки вказані у запитах про виконання.

            Щомісяця протягом звітного року помічником голови суду, помічниками суддів готуються кількісні дані щодо залишків справ і матеріалів усіх категорій, що знаходяться у провадженні кожного окремого судді, зведені дані надаються помічником голови суду під контролем керівника апарату суду голові суду для контролю справ, які перебували у провадженні суду з порушенням встановлених строків, та вжиті суддями заходи реагування з метою підвищення оперативності розгляду справи.

             Кожного разу за підсумками роботи у звітному періоді проводяться оперативні наради з працівниками апарату суду. Так,  проведення оперативної наради за підсумками роботи суду за  2018 рік заплановано у плані роботи суду і на перше півріччя 2019 року.

            Згідно плану роботи суду за 2018 рік,  а також  відміток про виконання запланованих заходів, виконано усі заплановані  завдання, пов'язані з судовою статистикою.  

Обов’язок автоматизованого розподілу справ відповідно до наказу « Про перерозподіл функціональних обов’язків працівників апарату Знам’янського міськрайонного суду Кіровоградської області» № 1-О від 02.01.2018 року покладений на секретарів суду  (з урахуванням запровадженої у суді спеціалізації секретарів суду).

На заступника керівника апарату суду покладений обов’язок ведення табелю обліку робочого часу суддів, працівників апарату суду та присяжних в автоматичній системі документообігу суду, яку на час відсутності (лікарняний, відрядження, відпустка тощо) заміщує керівник апарату суду.

Автоматизований розподіл судових справ здійснюється на підставі внесеної до автоматизованої системи інформації. Автоматизований розподіл судових справ  здійснюється у суді протягом робочого дня після реєстрації відповідних документів.

Автоматизований розподіл судових справ між суддями здійснюється з урахуванням спеціалізації суддів, яка на початку року була переглянута і визначена рішенням зборів суддів.

            Крім того, зборами суддів також визначено особливості розподілу судових справ, які підлягають розгляду у день їх надходження, а саме, справи про адміністративні правопорушення. На підставі рішення зборів суддів наказом голови суду затверджуються графіки чергування суддів суду по розгляду справ про адміністративні правопорушення за певними статтями КУпАП, які  розглядаються протягом доби. Цим графіком передбачено щоденне чергування різними суддями по розгляду вказаних справ про адміністративні правопорушення. Тому, щоденно помічником голови суду, відповідальною особою суду з визначення спеціалізації суддів в автоматизованій системі документообігу суду, до автоматизованої системи вносяться відповідні зміни до спеціалізації суддів з розгляду справ про адміністративні правопорушення. Формування звітності суду здійснюється у автоматизованій системі в автоматичному режимі.

Автоматизована система документообігу суду,  будучи комп’ютерною програмою, систематично оновлюється . Зміст оновлень детально вивчається  керівником апарату суду і головним спеціалістом з інформаційних технологій доводяться своєчасно до відома відповідальних працівників суду.

 

З метою поліпшення  обліково-статистичної роботи у наступному

звітному  періоді планується здійснити наступні заходи:

 

 

 

 

 

Керівник  апарату

Знам’янського міськрайонного суду

Кіровоградської області                                                                                     А.В.Михайлова

Хоренженко Т.М.