flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

А Н А Л І З стану обліково-статистичної роботи у Знам”янському міськрайонному суді Кіровоградської області за 2017 рік

А Н А Л І З

стану  обліково-статистичної роботи у Знам”янському міськрайонному суді  Кіровоградської області

за  2017 рік

 

            Результати проведеного аналізу стану обліково-статистичної роботи, а саме, з питань первинного обліку і ведення судової статистики, у Знам"янському міськрайонному суді Кіровоградської області протягом   2017 року підтвердили той факт, що у суді приділяється значна увага питанню здійснення зазначеного виду роботи, впровадження інноваційних рішень з метою  відповідності вимогам часу.

            На підставі наказу в. о. керівника апарату суду № 45-О від 08.09.2014 року «Про покладення обов’язків з ведення статистичної роботи Знам’янського міськрайонного суду Кіровоградської області» з своєчасного, якісного складання та побудови звітів із судової статистики про роботу суду за допомогою КП автоматизованої системи документообігу суду «Д-3», відповідальність за достовірність та своєчасність їх складання та оформлення покладені на консультанта суду  Хоренженко Т.М.   На початку кожного звітного року керівником апарату суду переглядаються і перерозподіляються обов’язки працівників апарату суду. Так, з урахуванням посадових обов’язків, визначених у посадових інструкціях працівників апарату суду, та відповідно до наказу керівника апарату суду від 03.01.2017 № 1-О «Про перерозподіл функціональних обов’язків працівників апарату суду» :

- обов'язки з проведення узагальнення та аналізу роботи суду з розгляду судових справ ( узагальнення судової практики) різних категорій, підготовки даних судової статистики та інших матеріалів для розгляду на оперативних нарадах працівників суду покладено на помічника голови суду ;

 - обов’язки з заповнення у паперовому вигляді статистичних карток на особу, стосовно якої розглянуто кримінальну справу; карток обліку сум шкоди, завданої злочином, на кримінальну /цивільну/ справу, передача їх на перевірку та підпис судді, у провадженні якого знаходиться справа; звітів, інформації про кількість та стан розгляду головою суду, суддею справ усіх категорій та матеріалів; з вивчення та узагальнення практики розгляду головою суду, суддею справ; за внесення в автоматизовану систему документообігу суду відомостей про дату набрання законної сили судового рішення, постановленого не як результат розгляду справи, яке вже є надісланим до Єдиного  державного реєстру судових рішень, тобто перебуває у статусі «Оригінал» та є незмінним, а також відомостей про скасування набрання судовим рішенням законної сили покладено на   помічника голови суду, помічників суддів;

- обов’язки з  ведення  первинного обліку судових справ і матеріалів, розгляд яких передбачено процесуальним законодавством, з забезпечення заповнення обліково-інформаційних карток на судові справи відповідної категорії в електронному вигляді; покладено  на секретарів суду, а також обов’язки :

- за внесення до відповідної електронної обліково-статистичної картки інформації щодо надходження до суду апеляційних скарг, подань на судові рішення;

- за внесення до автоматизованої системи документообігу суду даних, які необхідні для направлення електронної справи (провадження) до апеляційної (касаційної) інстанції, не пізніше дня набрання справи (провадження) у паперовому вигляді до відповідного суду у разі перегляду справи (провадження) в апеляційному (касаційному) порядку, а також забезпечення направлення такої електронної справи (провадження) до апеляційної (касаційної) інстанції;

- за внесення до автоматизованої системи документообігу суду інформації про дату надіслання цивільних, адміністративних справ, матеріалів кримінального провадження, справ про адміністративні правопорушення до апеляційного суду,повернення провадження до суду і наслідки розгляду за скаргою;

- за внесення в автоматизовану систему документообігу суду відомостей про дату набрання законної сили судового рішення, постановленого за результатами розгляду справи, яке вже є надісланим до Єдиного державного реєстру судових рішень, тобто перебуває у статусі «Оригінал» та є незмінним, а також відомостей про скасування набрання судовим рішенням законної сили;

- за внесення відомостей про облік судового збору шляхом заповнення даних в автоматизованій системі документообігу суду призначено відповідальними особами секретарів суду Ніколаєва Ігоря Владиславовича та Семенкову Ольгу Вячеславівну.

             За результатами впровадження у роботі суду автоматизованої системи документообігу суду ( далі – АСДС)  право адміністратора АСДС  з обов’язком здійснення контролю за її функціонуванням для здійснення належного адміністрування АСДС покладено на керівника апарату суду ( в порядку заміщення на в.о. керівника апарату суду- заступника керівника апарату суду). Право технічного адміністратора у автоматизованій системі документообігу Знам’янського міськрайонного суду надано головному спеціалісту з інформаційних технологій для забезпечення технічного функціонування автоматизованої системи документообігу. Право користувачів автоматизованої системи документообігу надано  суддям суду та працівникам апарату  суду ( кожному з урахуванням виконання покладених на нього  функціональних обов’язків).

На помічника голови суду,  помічників суддів та секретарів судового засідання було покладено обов’язок відображати у обліково-статистичних картках автоматизованої системи документообігу суду дані винесених процесуальних документів та інформацію про рух справи. Секретарі суду, які відповідальні за ведення первинного обліку справ усіх категорій, не приймають для виконання подальшої роботи судові справи, по яких не вказані необхідні дані у електронній обліково-статистичній картці. Також секретарі суду, які відповідальні за ведення первинного обліку справ усіх категорій, перевіряють по кожній справі наявність електронного цифрового підпису та направлення до ЄДРС процесуальних документів у автоматизованій системі документообігу суду, та у разі відсутності електронних цифрових  підписів, направлення до ЄДРС  не приймають судові  справи для подальшого обробітку.

Відповідно до наказу керівника апарату суду від 03.01.2017 № 1-О «Про перерозподіл функціональних обов’язків працівників апарату суду» запроваджено у Знам'янському міськрайонному суді Кіровоградської області спеціалізацію секретарів суду по конкретним категоріям справ:

-на Лещенко Ольгу Сергіївну покласти обов'язки секретаря суду з матеріалів кримінального провадження та матеріалів, що розглядаються у порядку кримінального судочинства, цивільних справ наказного провадження;

- на Ніколаєва Ігоря Владиславовича покласти обов'язки секретаря суду з цивільних справ позовного провадження та матеріалів;

- на Семенкову Ольгу Вячеславівну покласти обов'язки секретаря суду з адміністративних справ та матеріалів, що розглядаються у порядку адміністративного судочинства, цивільних справ окремого провадження та матеріалів; а також зі справ про адміністративні правопорушення.

Призначено відповідальною особою секретаря Знам'янського міськрайонного суду Кіровоградської області Токарєву Надію Костянтинівну за приймання, перевірку і відправлення вихідної кореспонденції суду після її реєстрації в автоматизованій системі документообігу суду.

Покладено  на старшого секретаря Знам'янського міськрайонного суду Кіровоградської області Головко Вікторію Василівну обов'язки з приймання та реєстрації в автоматизованій системі документообігу суду вхідної кореспонденції суду.

            Щодо кадрового забезпечення штатними працівниками апарату суду, які залучені до виконання обов’язків, пов’язаних з обліково- статистичною роботою та веденням судової статистики, то на таких посадах  станом на 31.12.2017 перебувають державні службовці:

  1. старший секретар суду Головко В.В.- освіта професійно-технічна, стаж державної служби станом на 31.12.17 21 рік 6 місяців ;
  2. секретар суду Токарєва Н.К. - базова вища освіта, ( спеціальність - ”Правознавство”; освітньо-кваліфікаційний рівень - “юрист-молодший спеціаліст”); стаж державної служби станом на 31.12.2017 24 роки 7 місяців;
  3. секретар суду Семенкова О.В. - освіта базова вища ; ( спеціальність - ”Правознавство”; освітньо-кваліфікаційний рівень - “юрист-молодший спеціаліст”) стаж державної служби станом на 31.12.2017 6 років 10 місяців;
  4. секретар суду Лещенко О.С. – освіта повна вища , ( спеціальність - ”Правознавство”; освітньо-кваліфікаційний рівень - «спеціаліст»); стаж державної служби станом на 31.12.2017 7 років 1 місяць;
  5. секретар суду Григор’єва Марина Дмитрівна - освіта повна вища ( спеціальність ”Правознавство”; освітньо-кваліфікаційний рівень –« магістр права» стаж державної служби станом на 31.12.2017 4 місяці;
  6. консультант суду Хоренженко Т.М. – освіта повна вища     (спеціальність - ”Правознавство”; освітньо-кваліфікаційний рівень - “спеціаліст”); стаж державної служби станом на 31.12.2017  9 років 9 місяців.
  7. секретар судового засідання Ніколаєв І.В. - освіта повна вища (спеціальність - ”Правознавство”; освітньо-кваліфікаційний рівень - “спеціаліст”); стаж державної служби станом на 31.12.2017 6 років 8 місяців.

       Викладені дані свідчать про те, що суд забезпечений спеціалістами, які займаються судовою статистикою, та відповідальними за здійснення первинного обліку документів, що мають чи то повну вищу   освіту, чи базову вищу освіту за спеціальністю «Правознавство» .

Діловодство у суді здійснюється з дотриманням вимог Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді автономної республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 17.12.2013 року № 173, із змінами та доповненнями ( далі Інструкція з діловодства) .

                        Під час перевірки роботи канцелярії суду по веденню первинного обліку (обліково-інформаційних карток) на кримінальне провадження, справу про адміністративне правопорушення, адміністративну справу та цивільну справу суттєвих зауважень у роботі немає.

             На виконання плану роботи суду проведена вибіркова перевірка роботи канцелярії суду на предмет правильного відображення в обліково-інформаційних картках на справи усіх категорій результатів розгляду апеляцій ( апеляційних скарг, подань ), касацій. Перевіркою з’ясовано, що обліково-інформаційна робота канцелярією суду зі здійснення відображення результатів розгляду апеляцій ( апеляційних скарг, подань ), касацій в цілому ведеться відповідно до норм Кримінального процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, відомостей відповідної обліково-статистичної картки, Інструкції з діловодства у місцевому загальному суді, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України № 173 від 17.12.2013 року.

            Консультантом суду, відповідальним за ведення статистичної роботи у суді, складалися щоквартально звіти про оперативність розгляду  місцевими та апеляційними загальними судами кримінальних справ та кримінальних проваджень згідно форми статистичної звітності №  1-мзс, 10 (судовий збір);  до 3 числа кожного місяця готуються дані по кримінальні справи та кримінальні провадження, провадження, по яким  розгляд триває більше 2-х місяців, 6-ти місяців та 1-го року; щокварталу складався звіт за формою № 1-Л про розгляд судом кримінальних справ за статтями 209, 209-1, 306 КК України; до 03 числа кожного наступного за звітним місяцем готується на адресу апеляційного суду Кіровоградської області інформація про цивільні справи, які перебувають у провадженні суду понад 2-х місяців, 6-ти місяців та 1-го року та цивільні справи, провадження по яким зупинене і з яких підстав тощо. Відповідальними особами за виконання того чи іншого дорученого до виконання завдання чітко дотримуються строки вказані у запитах про виконання.

            Щомісяця протягом звітного року помічником голови суду, помічниками суддів готуються кількісні дані щодо залишків справ і матеріалів усіх категорій, що знаходяться у провадженні кожного окремого судді, зведені дані надаються помічником голови суду під контролем керівника апарату суду голові суду для контролю справ, які перебували у провадженні суду з порушенням встановлених строків, та вжиті суддями заходи реагування з метою підвищення оперативності розгляду справи.

             Кожного разу за підсумками роботи у звітному періоді проводяться оперативні наради з працівниками апарату суду. Так,  проведення оперативної наради за підсумками роботи суду за  2017 рік заплановано у плані роботи суду і на перше півріччя 2018 року.

            Згідно плану роботи суду за 2017 рік,  а також  відміток про виконання запланованих заходів, виконано усі заплановані  завдання, пов'язані з судовою статистикою.  

Обов’язок автоматизованого розподілу справ відповідно до наказу « Про перерозподіл функціональних обов’язків працівників апарату Знам’янського міськрайонного суду Кіровоградської області» № 1-О від 03.01.2017 року покладений на секретарів суду  (з урахуванням запровадженої у суді спеціалізації секретарів суду). Крім того, відповідно до наказу керівника апарату суду № 104-О від 22.02.2017 « Про розмежування прав користувачів в автоматизованій системі документообігу Знам’янського міськрайонного суду Кіровоградської області та надання права доступу до неї працівникам апарату суду» було розмежовано  права користувачів автоматизованої системи документообігу суду з наданням відповідних прав доступу до системи.

 

Наказом керівника апарату  № 54-О від 16 вересня 2016 року внесено зміни до  наказу від 24.11.2015 №100-О «Про призначення відповідальних осіб за здійснення автоматизованого

розподілу судових справ» а саме:

 

-призначено секретаря Знам’янського міськрайонного суду Кіровоградської області Лещенко Ольгу Сергіївну, відповідальною особою за здійснення автоматизованого розподілу матеріалів кримінального провадження, матеріалів, що розглядаються у порядку кримінального судочинства, та цивільних справ наказного провадження, повторного автоматизованого розподілу визначених категорій судових справ та внесення даних щодо судді у порядку неавтоматичного розподілу у випадках, передбачених чинним законодавством, та відповідно до рішень зборів суддів у судових справах визначених категорій;.

 

-призначено секретаря Знам’янського міськрайонного суду Кіровоградської області Ніколаєва Ігоря Владиславовича, відповідальною особою за здійснення автоматизованого розподілу цивільних справ позовного провадження та матеріалів, що розглядаються у порядку цивільного судочинства, повторного автоматизованого розподілу визначених категорій судових справ та внесення даних щодо судді у порядку неавтоматичного розподілу у випадках, передбачених чинним законодавством, та відповідно до рішень зборів суддів у судових справах визначених категорій;

 

-призначено секретаря Знам’янського міськрайонного суду Кіровоградської області Семенкову Ольгу Вячеславівну, відповідальною особою за здійснення автоматизованого розподілу адміністративних справ, матеріалів, що розглядаються у порядку адміністративного судочинства, цивільних справ окремого провадження та справ про адміністративні правопорушення, повторного автоматизованого розподілу визначених категорій судових справ та внесення даних щодо судді у порядку неавтоматичного розподілу у випадках, передбачених чинним законодавством, та відповідно до рішень зборів суддів у судових справах визначених категорій.

 

На заступника керівника апарату суду покладений обов’язок ведення табелю обліку робочого часу суддів та працівників апарату суду в системі електронного документообігу, яку на час відсутності (лікарняний, відрядження, відпустка тощо) заміщує керівник апарату суду.

Автоматизований розподіл судових справ здійснюється на підставі внесеної до автоматизованої системи інформації. Автоматизований розподіл судових справ  здійснюється у суді протягом робочого дня після реєстрації відповідних документів.

Автоматизований розподіл судових справ між суддями здійснюється з урахуванням спеціалізації суддів, яка на початку року була переглянута і визначена рішенням зборів суддів.

            Крім того, зборами суддів також визначено особливості розподілу судових справ, які підлягають розгляду у день їх надходження, а саме, справи про адміністративні правопорушення. На підставі рішення зборів суддів наказом голови суду затверджуються графіки чергування суддів суду по розгляду справ про адміністративні правопорушення за певними статтями КУпАП, які  розглядаються протягом доби. Цим графіком передбачено щоденне чергування різними суддями по розгляду вказаних справ про адміністративні правопорушення. Тому, щоденно помічником голови суду до автоматизованої системи вносяться відповідні зміни до спеціалізації суддів з розгляду справ про адміністративні правопорушення. Формування звітності суду здійснюється у автоматизованій системі в автоматичному режимі.

Автоматизована система документообігу суду,  будучи комп’ютерною програмою, систематично оновлюється . Зміст оновлень детально вивчається  керівником апарату суду і головним спеціалістом з інформаційних технологій доводяться своєчасно до відома відповідальних працівників суду.

 

З метою поліпшення  обліково-статистичної роботи у наступному

звітному  періоді планується здійснити наступні заходи:

 

 

 

Керівник  апарату

Знам’янського міськрайонного суду

Кіровоградської області                                                                                    А.В.Михайлова

 

Хоренженко Т.М.